مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 07:552020-07-11اقتصادي

تغییر در روش های بازگشت ارز صادراتی


کمتر از 10 روز دیگر تا پایان مهلت رسمی رفع تعهد ارزی از سوی صادرکنندگان برای صادرات سال 98 باقی نمانده و اکنون، به گفته فعالان اقتصادی، تغییراتی در روش های بازگشت ارز صادراتی ایجاد شده است.

- کمتر از 10 روز دیگر تا پایان مهلت رسمی رفع تعهد ارزی از سوی صادرکنندگان برای صادرات سال 98 باقی نمانده و اکنون، به گفته فعالان اقتصادی، تغییراتی در روش‌های بازگشت ارز صادراتی ایجاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، بانک مرکزی مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 98 به کشور را پایان تیرماه 99 اعلام کرده است.

مهلتی 4 ماهه که بر اساس آن صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات خود را به روش‌های اعلامی بانک مرکزی، به چرخه اقتصادی کشور برگردانند.

آنگونه که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، صادرکنندگان می‌توانند ارز صادراتی سال 98 خود را به روش‌هایی همچون بازگشت به صورت اسکناس و به میزان حداکثر 20 درصد، ارائه ارز به سامانه نیما به میزان 60 درصد و نیز به کارگیری روش ارز صادراتی صادرات برای واردات خود یا شخص دیگری به میزان حداکثر 20 درصد به کشور بازگردانند.

آنگونه که تجربه سنوات گذشته صادرکنندگان نشان داده، بانک مرکزی همواره بیشترین همکاری را با صادرکنندگان به منظور بازگشت ارز به هر روشی داشته است و حتی کار تا جایی پیش رفته بود که صادرکنندگان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر در روش های بازگشت ارز صادراتی

تغییر در روش های بازگشت ارز صادراتی