مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 17:252020-07-10فرهنگي

اینجا کاخ سفیدِ ایران است +فیلم


کاخ موزه ملت با حدود 7 هزار مترمربع بنا و دارا بودن بیش از 61 بخش مختلف بزرگترین کاخ مجموعه سعدآباد به شمار می آید که به دلیل نمای سفید رنگی که دارد به کاخ سفید ایران معروف شده است.

- به گزارش  خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، اواخر دوران حکومت پهلوی اول بود که ساخت بنای کاخ سفید یا همان همان کاخ ملت آغاز شد.

درساخت این کاخ که قدمت آن به بیش از 80 سال می رسد از هنر اساتیدی همچون لئون طاطاووسیان، بوریس روسی و .

کمک گرفته شده و بر اساس مدارک موجود،در بخش دکوراسیون وابسته به معماری و تزیینات داخلی بنا معمولاً ردپای هنرمندان و اساتید ایرانی همچون عبدالکریم شیخان، رضا ملائکه، حسین کاشی و غلامرضا پهلوان دیده می شود.

معمولاً در این کاخ برای انجام ملاقات های رسمی- اداری با سیاست مداران و افسران ارتش برنامه ریزی صورت نمی گرفت مگر در مواقع فوق العاده و با تعیین وقت قبلی آن هم فقط با رجال سیاسی بسیار مهم و به طور عادی برنامه های ملاقات های معمولی یعنی دیدار سفرا بدون تسلیم استوارنامه در کاخ مرمر و ملاقات های رسمی در کاخ گلستان اجرا می شد.

در واقع کاخ موزه ملت که با حدود 7 هزار مترمربع بنا و دارا بودن بیش از 61 بخش مختلف بزرگترین کاخ مجموعه سعدآباد به شمار می آید و به دلیل نمای سفید رنگی که دارد به کاخ سفید ایران معروف شده، در زمان پهلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا کاخ سفیدِ ایران است +فیلم

اینجا کاخ سفیدِ ایران است +فیلم