مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 07:372020-07-09اقتصادي

اتمام سد مخزنی پیله سحران تا پایان سال جاری


سدمخزنی پیله سحران اردبیل از دو سال پیش آغاز شده و تا پایان سال تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام جو پیش از ظهر امروز در بازدید از سد پیله سحران اظهار کرد: ساخت این سد از دو سال پیش آغاز شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصدی دارد که تا پایان سال تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر400 میلیارد ریال احداث می شود و 70 میلیارد ریال برای تکمیل آن لازم است که کسری اعتبار آن از محل اعتبارات استانی و ملی تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: با آبگیری 7 میلیون متر مکعبی این سد حدود دو هزار و 900 هکتار از اراضی دشت اردبیل از شبکه آبیاری مدرن بهره مند خواهند شد که در حال حاضر 600 هکتار آن اجرا شده و عملیات اجرایی اراضی مابقی نیز دو هفته دیگر آغاز می گردد.

وی تصریح کرد: این سد یکی از اقدامات خوب و مهم سازمان جهاد کشاورزی است و برای تامین آب بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی و بدون مشکلات زیست محیطی طراحی شده است که 7 متر از تاج سد انجام شده و 3 متر دیگر باید احداث شود.

بهنام جو گفت: سد پیله سحران اهداف گردشگری نیز دارد و مطالعه و طراحی گردشگری این سد به زودی آغاز می شود و مردم اردبیل علاوه بر دریاچه شورابیل از این منطقه بکر و دارای آب و هوای مناسب است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام سد مخزنی پیله سحران تا پایان سال جاری

اتمام سد مخزنی پیله سحران تا پایان سال جاری