مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-09دانش

رباتی که کار تحقیقاتی چند ماهه را در 3 روز انجام می دهد


یک ربات که توسط محققان دانشگاه لیورپول برای کار در آزمایشگاه شیمی توسعه داده شده است، می تواند یک آزمایش را که انجام آن توسط انسان ها ماه ها به طول می انجامد تنها در سه روز انجام دهد.

- یک ربات که توسط محققان "دانشگاه لیورپول" برای کار در آزمایشگاه شیمی توسعه داده شده است، می تواند یک آزمایش را که انجام آن توسط انسان ها ماه ها به طول می انجامد تنها در سه روز انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه لیورپول انگلیس این ربات خودران 100 هزار پوندی را توسعه دادند و قابلیت های زیادی را بر روی آن تعبیه کردند به گونه ای که می تواند بدون داده ورودی آزمایش های لازم را انجام دهد.

این ربات به طور قابل توجهی کارآمد است و قادر به انجام حداکثر 700 آزمایش در یک هفته است که این تعداد معادل تعداد آزمایشاتی است که یک دانشجو ممکن است در طول دوره دکترا انجام دهد.

این ربات مجهز به فناوری هوش مصنوعی در آزمایشگاه لیورپول بطور شبانه روزی می تواند 688 آزمایش مختلف را در طی 172 ساعت انجام دهد.

توسعه دهندگان گفتند که هدف این است که به جای توسعه ابزاری که دانشمندان برای انجام آزمایشات از آن ها استفاده می کنند ، راهی برای خودکار انجام دادن تحقیقات پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رباتی که کار تحقیقاتی چند ماهه را در 3 روز انجام می دهد

رباتی که کار تحقیقاتی چند ماهه را در 3 روز انجام می دهد