مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-09پزشكي

نور خیابان بر خواب و سلامت روان نوجوانان تاثیر دارد


بر اساس نتایج تحقیقات جدید نورهای مختلف خیابان ازجمله نئون که برای روشنایی خیابان ها مورداستفاده قرار می گیرند بر بی خوابی و اختلالات روحی نوجوان تاثیر دارند.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیقات جدید نورهای مختلف خیابان ازجمله نئون که برای روشنایی خیابان ها مورداستفاده قرار می گیرند بر بی خوابی و اختلالات روحی نوجوان تاثیر دارند.

به نقل از هلث دی، نتایج این مطالعه بر روی بیش از 10هزار نوجوان آمریکایی 13 تا 18 ساله نشان داد، نوجوانانی که در مناطقی با سطح بالایی از نور مصنوعی در شب زندگی می کنند، به طور متوسط ​​حدود 29 دقیقه بعد از رفتن به رختخواب به خواب می روند و نوجوانانی که در مناطق با کمترین میزان نور در شب زندگی می کنند، به طور متوسط ​​حدود 11دقیقه بعد از رفتن به رختخواب به خواب می روند.

علاوه بر این، میزان بیشتر نور مصنوعی با افزایش خطر اختلالات اضطرابی و روحی همراه است.

محقق این تحقیق دیانا پکساریان، پژوهشگر فوق دکتری در انستیتوی ملی بهداشت روانی ایالات متحده (NIMH) اظهار کرد: نوجوانانی که در معرض نورهای مصنوعی بیشتری قرار دارند، احتمال دارد اختلال دوقطبی یا فوبیای خاصی را تجربه کنند.

کاتلین مریکانگاس، محقق ارشد استرس و مدیر شعبه تحقیقات اپیدمیولوژی ژنتیک NIMH گفت: قرار گرفتن در معرض نور محیطی تنها یک عامل در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نور خیابان بر خواب و سلامت روان نوجوانان تاثیر دارد

نور خیابان بر خواب و سلامت روان نوجوانان تاثیر دارد