مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 04:152020-07-09بين الملل

مخالفت کمیسیون امنیت پارلمان عراق با بازگشت پیشمرگه


عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر مخالفت این کمیسیون با بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه بغداد و اربیل، تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که این کمیسیون با بازگشت نیروهای پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه در دیالی مخالف است.

العزاوی در مصاحبه با وبگاه المعلومه تصریح کرد که اوضاع در مناطق مورد مناقشه در دیالی اعم از خانقین یا بقیه شهرها امن و باثبات است و بازگشت نیروهای پیشمرگه به این مناطق واقعا دشوار است و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

او افزود که دیدگاه ما حمایت از مراکزی برای هماهنگی امنیتی با محوریت تأمین امنیت مناطق مرزی واقع در حد فاصل بین دیالی و سلیمانیه است نه مستقر کردن نیروهای جدید در هر شهری.

العزاوی همچنین گفت که این موضوع واقعا حساس است و بایستی بر اساس دیدگاه جامع به دور از هر گونه مشکلات سیاسی با آن برخورد کرد.

طبق ماده 140 قانون اساسی استان دیالی مشتمل بر چهار شهر مورد مناقشه است که خانقین و نواحی مرتبط با آن را دربر می گیرد.

دو روز پیش نیز انتشار خبر موافقت مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح با بازگشت نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک، که از سال 2017 مسئولیت پرونده امنیتی آن به دولت مرکزی باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت کمیسیون امنیت پارلمان عراق با بازگشت پیشمرگه

مخالفت کمیسیون امنیت پارلمان عراق با بازگشت پیشمرگه