مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 05:352020-07-08فرهنگي

آنچه کودکان را پای کتاب های داستان میخکوب می کند


ادبیات کودک و نوجوان در ایران هنوز راه زیادی برای طی کردن دارد، راهی که باید متناسب با نسل امروز و براساس نیازها و علائق آنان باشد، این دنیای بزرگ برای تربیت درست کودکان نیاز به قصه های اصیل متناسب با فرهنگمان دارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی ادبیات کودک و نوجوان در ایران هنوز راه زیادی برای طی کردن دارد، راهی که باید متناسب با نسل امروز و براساس نیازها و علائق آنان باشد، این دنیای بزرگ برای تربیت درست کودکان نیاز به قصه های اصیل متناسب با فرهنگمان دارد.

سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است.

این ادبیات هنوز در ایران جوان است، اما اگر به فرهنگ و دین خود بنگریم، می بینیم که زیاد هم جوان نیست و پیشینه ای طولانی دارد، اما هنور راه زیادی در پیش است.

اکنون که در دنیای مجازی غرق شده ایم، شاید این دنیا بر روی زندگی و نحوه تربیت کودکانمان نیز تاثیر گذاشته است، اکنون بیشتر مادران از نرم افزارهای موبایلی برای ارائه مطالب به کودکان خود بهره می برند اما این دنیا نباید بگذارد از کتاب خواندن برای کودکانمان دور شویم.

خواندن نمایشنامه، اجرای آن و خواندن قصه های کهن که با فرهنگ ایرانی، اسلامی متناسب است، می تواند در تربیت کودکان بسیار اثرگذار باشد، امری که شاید برای کودکان نسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه کودکان را پای کتاب های داستان میخکوب می کند

آنچه کودکان را پای کتاب های داستان میخکوب می کند