مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 16:202020-07-07اجتماعي

مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی در فضای مجازی باشید


رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص ثبت نام کتب درسی دانش آموزان هشدار داد و گفت: با توجه به اینترنتی بودن ثبت نام کتب درسی، شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت نام کتب درسی به صورت غیرحضوری و به صورت اینترنتی انجام می شود، افراد سودجو با سوءاستفاده از این موقعیت پیش آمده با ترفندهای مختلف و تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی و به خصوص در شبکه های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از افراد می کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در مراجعات اخیر به این پلیس، برخی کاربران به علت بی توجهی و استفاده از اپلیکیشن ها و لینک های فیشینگ که تحت عنوان ثبت نام کتب درسی در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته و این روند رو به افزایش است.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز این گونه کلاهبرداری ها و با توجه به حساسیت موضوع، ضرورت تشکیل کارگروه برنامه ریزی سفارش و توزیع کتب درسی و بسته و نظارت و مدیریت بر تمام فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از سوی دستگاه های مسئول یک نیاز و ضرورت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی در فضای مجازی باشید

مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش کتب درسی در فضای مجازی باشید