مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 07:252020-07-07سياسي

هنر آلاچیق بافی در سپیدان فارس احیا شد


مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سپیدان از احیای هنر آلاچیق بافی در سپیدان فارس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کریم ناصری برشنه، گفت: هنر اصیل و ارزشمند آلاچیق بافی از جمله صنایع دستی فراموش شده بود که با برنامه ریزی اداره کل ضمن احیا، در حال رونق بخشیدن به آن هستیم.

وی افزود: بوم گردی بویاق در شهرستان سپیدان که از اقامتگاه های بوم گردی عشایری فعال است، با حمایت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپیدان اقدام به برگزاری دوره های کامل و کارگاه های کوتاه مدت آموزش آلاچیق بافی کرده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان سپیدان، ادامه داد: آموزش اصولی تمامی مراحل زیبا و هنرمندانه آن زیر نظر محمد حیاتی یکی از معدود استادهای این صنعت فراموش شده در ایلات عشایر جنوب، انجام می شود.

وی ادامه داد: عشایر در گذشته، تمامی نیازهای خود از سرپناه و خوراک و پوشاک را بی واسطه از طبیعت می گرفتند، اما در این سال ها خصلت مولد بودن و سازگاری با محیط در زندگی این مردم سخت کوش و هنرمند نیز کم رنگ شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آلاچیق یا نی چیت دیواره ای از نی و ترکه های باریک است که با بند سیاهی از موی بز با نقوشی هنری و موزون بافته می شود و دورتادور سیاه چادر عشایر فارس را می پوشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر آلاچیق بافی در سپیدان فارس احیا شد

هنر آلاچیق بافی در سپیدان فارس احیا شد