مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-07پزشكي

سیر نزولی تخصیص ارز به واردات مکمل/قرار نیست واردات دارو صفر شود


رییس سازمان غذا و دارو، بر سیاست های حمایتی وزارت بهداشت در عرصه تولید داروهای طبیعی و مکمل تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا شانه ساز، روز سه شنبه در هشتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی که در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، افزود: اگر در بحران ها، سربلند حرکت می کنیم به واسطه شما تولید کنندگان است.

وی با اشاره به اهمیت داروهای طبیعی و سنتی، گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم حتی از یک درصد ظرفیت های موجود در کشور برای تولید این قبیل فرآورده های طبیعی استفاده کنیم.

شانه ساز در ادامه به روند حمایتی سازمان غذا و دارو از تولید داخل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر صدور پروانه برای داروهای طبیعی و مکمل، 35 روز کاری است که تلاش می کنیم این زمان کمتر شود.

وی تاکید کرد: در حوزه داروهای طبیعی، حرف های زیادی برای گفتن داریم.

رییس سازمان غذا و دارو، به صدور مجوز تولید برای بسته های محصولات مختلف اشاره کرد و گفت: در سال 96 تعداد بسته هایی که مجوز گرفتند 24 میلیون و 750 هزار عدد بود که در سال 97 به 55 میلیون بسته رسید و در سال 98، 105 میلیون بسته بود و در سه ماهه اول سال 99 هم 45 میلیون بسته بوده است.

شانه ساز به روند کاهشی صدور مجوز واردات اشاره کرد و افزود: در سال 96، 42 میلیون بسته بود که در سال 97 به 27 میلیون و در سال 98 به 16 میلیون و 600 هزار بسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر نزولی تخصیص ارز به واردات مکمل/قرار نیست واردات دارو صفر شود

سیر نزولی تخصیص ارز به واردات مکمل/قرار نیست واردات دارو صفر شود