مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 04:152020-07-05اقتصادي

طرح های آبخیزداری برای تقویت منابع طبیعی در خوزستان اجرا می شوند


طرح های آبخیزداری برای تقویت منابع طبیعی در استان خوزستان اجرا می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته در آیین کلنگ زنی پروژه های آبخیزداری حوضه آبخیز شهرستان رامهرمز و شهرویی شهرستان بهبهان، اظهار کرد: در منطقه شهرویی بیش از 14 طرح آبخیزداری تاکنون اجرا شد که این کلنگ زنی برای تکمیل 12 طرح است، 13 و 14 در حال کار هستند که به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: باید دایک هایی زده شود که موجب پخش سیلاب شود چرا که در سال 90 با سیلی که در استان خوزستان داشتیم، 8 نفر در این منطقه جان خود را از دست دادند.

شریعتی در ادامه گفت: با انجام چنین پروژه هایی آب های زیرزمینی و مراتع بحث کشاورزی نیز تقویت می شوند، جلوگیری از ورود گل و لایی در بستر رودخانه شده و شرایط برای تقویت منابع طبیعی، مراتع و جلوگیری از سیلاب ها می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات رییس جمهور مبنی بر تقویت منابع طبیعی با توجه به موقعیت اقلیمی ایران بوده است، بیان کرد: خوزستان جذب اعتبارات قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته و همچنان این روند تا جایی که ظرفیت است برای بندهای خاکی و طرح های آبخیزداری استان که بسیار زیاد است با شدت بیشتر انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های آبخیزداری برای تقویت منابع طبیعی در خوزستان اجرا می شوند

طرح های آبخیزداری برای تقویت منابع طبیعی در خوزستان اجرا می شوند