مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 03:552020-07-05بين الملل

درخواست چندباره دولت عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه/ جامعه جهانی اقدام کند


دولت عراق در بیانیه ای درخصوص حملات ترکیه به شمال این کشور، بار دیگر خواهان توقف فوری این حملات شد.

- درخواست چندباره دولت عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه/"جامعه جهانی اقدام کند" دولت عراق در بیانیه ای درخصوص حملات ترکیه به شمال این کشور، بار دیگر خواهان توقف فوری این حملات شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از بغداد الیوم، احمد ملا طلال، سخنگوی نخست وزیری عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد: نیروهای ترکیه مدتی است که علیه خاک عراق حملات متعددی انجام می دهند.

ما علاوه بر محکومیت این اقدامات را که به روابط مستحکم و درازمدت میان دو ملت دوست، ضربه می زند، خواستار توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه ای ضربه وارد می کند علاوه بر این تعرض به حاکمیت، جان و اموال و دارایی های شهروندان عراقی است.

وی در ادامه افزود: دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض آمیز و شدیداللحن ارائه کرد که در آن نامه ها تاکید شده است، عراق برای دستیابی به حق و حقوق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین المللی عمل خواهد کرد.

طلال همچنین تصریح کرد: طرف ترکیه مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و مالی عراقی ها است و این حملات نقض حاکمیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق و امنیت ملت آن به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست چندباره دولت عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه/ جامعه جهانی اقدام کند

درخواست چندباره دولت عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه/ جامعه جهانی اقدام کند