مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 02:502020-07-04اقتصادي

کابوس پتروشیمی های فارس و سرنوشتی که به دست مجلس یازدهم رقم می خورد


این روزها پس از یک دهه وقفه، بار دیگر احداث پتروشیمی های فارس در صدر اخبار قرارگرفته است؛ اما بار دیگر اختلاف نظر میان برخی نمایندگان جدید فارس در مجلس یازدهم در خصوص جانمایی برخی از این واحدهای پتروشیمی بالاگرفته است.

- سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس/ شیراز این روزها پس از یک دهه وقفه، بار دیگر احداث پتروشیمی های استان فارس در صدر اخبار قرارگرفته است؛ پتروشیمی های 11گانه ای که زمانی قرار بود فارس را به یک استان صنعتی تبدیل و هزاران فرصت شغلی در اقصی نقاط این استان ایجاد کند و هزاران میلیارد تومان ثروت تولید کند.

اما اختلافات نمایندگان مجلس از یک سو، عدم تفاهم بر سر مسائل فنی در وزارتخانه هایی چون نیرو و وزارت نفت و سرانجام بروز مشکلاتی از قبیل خشکسالی همه دست به دست هم داد تا احداث این پتروشیمی ها بیش از یک دهه به تأخیر بیفتد و مردم این استان، به طور اساسی فراموش کنند که روزی قرار بوده است دولت در این استان، بیش از دومیلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی انجام دهد.

این روزها با پیگیری آیت الله دژکام و توافقات صورت گرفته میان استانداری فارس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بار دیگر روند اجرایی این مجموعه در قالب شهرک های پتروشیمی و واحدهای صنعتی پایین دستی، با جانمایی مجدد و در نظر گرفتن محدودیت هایی چون خشکسالی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابوس پتروشیمی های فارس و سرنوشتی که به دست مجلس یازدهم رقم می خورد

کابوس پتروشیمی های فارس و سرنوشتی که به دست مجلس یازدهم رقم می خورد