مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 14:352020-07-04سياسي

دیپلمات روس: تمامی موضوعات برجام باید در کمیسیون مشترک حل شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین خواستار حل و فصل اختلافات درباره برجام در چارچوب کمیسیون مشترک شد.

- وی در پیامی در توییتر نوشت: موضع اصولی طرف روسی این است که تمامی موضوعات مربوط به اجرای برجام باید در چارچوب کمیسیون مشترک حل شود.

ما از شرکای خود می خواهیم که این دستورالعمل ها را از دست ندهند.

در پی اقدام سه دولت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی ناشی از برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، محمدجواد ظریف روز پنجشنبه طی نامه ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشور های اروپایی را طبق بند 36 برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

پیش از این نیز در دو مرحله دیگر موارد عدم پایبندی ایالات متحده و سه کشور اروپایی طبق بند 36 برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود که با توجه به عدم حل و فصل اختلافات مزبور، منجر به کاهش تعهدات ایران طی پنج گام شد.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا پیش نویس قطعنامه ای را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کردند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات روس: تمامی موضوعات برجام باید در کمیسیون مشترک حل شود

دیپلمات روس: تمامی موضوعات برجام باید در کمیسیون مشترک حل شود