مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 13:102020-07-04اقتصادي

کویر قم به سمت تغییر الگوهای کشت قدم برمی دارد


قم؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سطح سبز مزارع و باغات قم در مسیر اجرای راهبردهای تغییر الگوی کشت قدم برمی دارد.

- عباس پورمیدانی امروز شنبه در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اقلیم و شرایط خاص استان قم و محدودیت منابع آبی، کشاورزی با مشکلاتی روبه رو است، لذا تغییر الگوهای کشت برای پوشش گیاهی استان ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: با توجه به شرایط استان برای حفظ سطح سبز موجود و تقویت بازدهی آن باید از روش های سنتی کشاورزی فاصله بگیریم و روش های نوین علمی در قالب راهبرد تغییر الگوی کشت جایگزین کرد.

وی با اشاره به مزیت های تغییر الگوهای کشت در بخش کشاورزی استان کویری قم، گفت: حفظ سطح سبز و پوشش گیاهی استان؛ تأمین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار از مزیت های راهبرد تغییر الگوی کشت خواهد بود و این راهبرد نوین برای محیط زیست هم اهمیت دارد و از برخاستن گردوغبار به خصوص در ایام گرم سال جلوگیری می کند.

قم پیش رو در تغییر الگوی کشت پورمیدانی با اشاره به اینکه حفظ گیاهان از آسیب های محیطی در قم به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان، کاری دشوار است گفت: با استفاده از روش های سنتی دیگر نمی توان سطح سبز آن را نگه داری کرد پس اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت در سطح باغات و مزارع استان و هم چنین دشت های ساوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کویر قم به سمت تغییر الگوهای کشت قدم برمی دارد

کویر قم به سمت تغییر الگوهای کشت قدم برمی دارد