مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-03اجتماعي

مهمترین رویدادهای نجومی سال 99


بارش شهابی برساووشی، بارش شهابی اسدی، بارش شهابی جوزایی و ملاقت دو سیاره مشتری و زحل از مهمترین رویدادهای نجومی سال 99 هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، مردم امروز تابستان را به روزهای بلند و گرمش می‌شناسند؛ این در حالی است که در سال‌هایی نه چندان دور، تابستان بیش‌تر به شب‌های زیبا و پرستاره‌اش شناخته می‌شد.

متاسفانه با پیشرفت فناوری و رواج تجهیزات تهویه مطبوع و روشنایی و وسایل صوتی تصویری، مردمان شهر کم‌کم این طبیعت زیبا را فراموش کردند.

در این گزارش تلاش شده تا مهمترین رویدادهای نجومی سال 99 را برای علاقمندان شرح دهیم تا بتوانند در روز و ساعت معین شده به رصد این پدیده های زیبا بپردازند.

فاطمه خراسانی مسئول بخش علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در خصوص مهمترین رویدادهای نجومی سال 99، بارش شهابی برساووشی را از جمله این رویدادها عنوان کرد و گفت: اوج این بارش در روز 22 مرداد بوده و چنانچه شرایط ایده آل باشد، در تمام پهنه آسمان حدود 110 شهاب در ساعت قابل رؤیت است؛ این شهاب‌ها اجرام خرد سرگردان در فضا هستند که با جو زمین برخورد کرده و می‌سوزند.

وی افزود: همچنین در روز هشتم شهریور 99، سیاره های زحل و مشتری و ماه با فاصله ظاهری نزدیک، در کنار یکدیگر قابل رؤیت هستند و در ساعات اولیه شب، زحل به صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین رویدادهای نجومی سال 99

مهمترین رویدادهای نجومی سال 99