مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 19:052020-07-02سياسي

تحمیل ولایت عهدی امام رضا توسط مأمون


امام جمعه کومله با بیان اینکه ولایت عهدی امام رضا (ع) تحمیلی بود، گفت: امام هشتم در آن عرصه، کار امامت خودشان را با شیعیان انجام می دادند تا امامت و ولایت استمرار داشته باشد.

- حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محیطی شامگاه پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: کرامت هر شییی ذاتاً بوده و سبب می شود تا آن چیز، گران بهاتر از چیز دیگری شود.

وی با بیان اینکه خداوند به بشر کرامت تکریمیه و کرامت اکرامیه داده است، افزود: کل بشریت کرامت تکریمیه دارند اما کرامت اکرامیه به یکسری افراد ویژه مانند نبوت و امامت بخشیده شده و سبب می شود این افراد از سایرین برجسته تر و ممتاز شوند.

امام جمعه کومله با بیان اینکه حضرت معصومه (س) به واسطه کرامت اکرامیه دارای مقام عصمت و شفاعت است، گفت: عصمت و شفاعت مقام بالایی بوده که امام رضا (ع) این لقب را به خواهرش حضرت معصومه (س) داده است.

وی با گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) بیان کرد: بعدازاینکه مأمون امام هشتم را به مرو و خراسان طلبیدند و حکومت را به امام رضا (ع) پیشنهاد کردند ایشان خلافت نامشروع عباسیان را نپذیرفتند.

محیطی با بیان اینکه ولایت عهدی امام رضا (ع) تحمیلی بود، افزود: امام هشتم در آن عرصه، کار امامت خودشان را با شیعیان انجام می دادند تا امامت و ولایت استمرار داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحمیل ولایت عهدی امام رضا توسط مأمون

تحمیل ولایت عهدی امام رضا توسط مأمون