مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 10:152020-07-02بين الملل

اولین واکنش نخست وزیر اتیوپی به اعتراضات اخیر کشورش


نخست وزیر اتیوپی گروه های خارجی را پشت اعتراضات کشورش در پی کشته شدن هنرمند انقلابی دانست، این اولین واکنش او به رویدادهای اخیر است که دست کم 81 کشته برجای گذاشت.

- نخست وزیر اتیوپی گروه های خارجی را پشت اعتراضات کشورش در پی کشته شدن "هنرمند انقلابی" دانست، این اولین واکنش او به رویدادهای اخیر است که دست کم 81 کشته برجای گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی کشتاری که آن را فاجعه خواند، محکوم کرد و متعهد شد جنایتکاران را به دستان عدالت تحویل دهد اما او در عین حال گروه های خارجی و داخلی را به تلاش برای ناامنی کشورش و ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف متهم کرد.

نخست وزیر اتیوپی تاکید کرد: این جنایت با مشارکت عوامل خارجی و با مجریان داخلی با هدف ناامن سازی کشور و ممانعت از پایان چیزی که شروع کرده ایم، انجام شد.

وی گفت: دشمنان می توانند به راحتی ما را از هم جدا کنند اما ما ازاین رویداد برای وحدت کشور و تضیمن ادامه طرح هایمان برای صلح و امنیت بهره خواهیم گرفت.

اتیوپی در پی کشته شدن خواننده مردمی و ترانه سرا هاچالو هوندیسا به ضرب گلوله شاهد موج اعتراضات بود به طوریکه درگیری هایی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان درگرفت، مقامات نیز تصمیم به قطع اینترنت در سراسر کشور گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین واکنش نخست وزیر اتیوپی به اعتراضات اخیر کشورش

اولین واکنش نخست وزیر اتیوپی به اعتراضات اخیر کشورش