مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-02پزشكي

اعلام شرایط اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا


رییس سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اینکه برای اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا شرایط خاصی حاکم است، تاکید کرد: برای تزریق پلاسما به بیماران، استانداردهای بهداشتی رعایت می شود و مردم نگران عوارض این روش درمانی نباشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پیمان عشقی در نشست بررسی روند درمان ویروس کرونا از طریق پلاسما درمانی که امروز در بنیاد علم و فناوری مصطفی برگزارشد، با اشاره به فرایند اجرای پلاسما درمانی بر روی بیماران مبتلا به کووید19، افزود: یکی از چالش هایی که کشورها پس از شیوع کرونا ویروس با آن موجه بودند، کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون بود، این در حالی است که پایگاه های انتقال خون مانند بیمارستان ها نیست که احتمال انتقال این ویروس وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد از خانه، پایگاه های انتقال خون امن ترین مکان برای مردم هست، اظهار کرد: بر اساس گزارش ها در کشوری مانند چین 65 درصد از میزان مراجعات مردم برای اهدای خون کاهش یافت از این رو هشدارهای جهانی در این زمینه به کشورها داده شد .

عشقی یادآور شد: بر اساس این هشدارها اعلام شد که با شیوع کرونا ویروس به دلیل متوقف شدن بیشتر جراحی ها، نیاز به خون کاهش یافت ولی با افت این اپیدمی ، با افزایش تقاضا برای دریافت خون مواجه خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام شرایط اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا

اعلام شرایط اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا