مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-02بين الملل

تلاش ترک ها برای رواج استفاده از لیر در بین ساکنان ادلب سوریه


ترکیه با هدف گسترش نفوذ اقتصادی خود در مناطق تحت اشغال از خاک سوریه به خصوص ادلب، به دنبال ترویج پول ملی خود در میان ساکنان این مناطق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا برخی رسانه های خارجی مثل میدل ایست نیوز اعلام کرده اند که ترکیه در مناطق تحت تسلط خود در سوریه از جمله ادلب اقدام به رواج لیر خود نموده و حتی حقوق تروریست های تحت امر خود را با پول خود پرداخت کرده است.

ترکیه همچنین برای خرید محصولات کشاورزان در این مناطق از پول خود استفاده می کند.

رسانه های ترکیه مدعی شده اند که مردم سوریه در پی کاهش شدید ارزش لیره سوریه در برابر دلار همه خریدهای روزانه خود ونیز پس اندازهای خود را با لیر ترکیه انجام می دهند.

ارزش لیر سوریه از زمان آغار بحران تاکنون حدود 6000 برابر سقوط کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، استفاده از لیر ترکیه در معاملات بین ترک ها و اهالی ادلب و نیز رایج شدن آن در امور روزانه مردم سوریه می تواند دو دستاورد مهم برای ترکیه داشته باشد، دستاوردهایی که به این کشور کمک می کند تا بخشی از آنچه که در میدان نبرد نتوانست به دست آورد، با ترویج پول ملی خود به دست می آورد.

این دستاوردها عبارتند از: 1-استفاده از پول ملی سبب گسترش تبادلات بین ترکیه و مناطق اشغالی شده سوریه خواهد شد چرا که دلار به عنوان ارز رایج در تبادلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ترک ها برای رواج استفاده از لیر در بین ساکنان ادلب سوریه

تلاش ترک ها برای رواج استفاده از لیر در بین ساکنان ادلب سوریه