مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 06:302020-07-02فرهنگي

ملاقات با گنجینه ها


زمستان  1397، ادیشن هفدهم مجسمه «فضانورد افتاده» اثر پاول فون هویدونک به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد و حالا قرار است که 12 تیرماه و برای نخستین بار، - ایسنا/اصفهان زمستان  1397، ادیشن هفدهم مجسمه فضانورد افتاده اثر پاول فون هویدونک به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد و حالا قرار است که 12 تیرماه و برای نخستین بار، این اثر به همراه دیگر آثار موجود در گنجینه این موزه در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: پاول فون هویدونک تنها هنرمند جهان است که برای دیدن نسخه اصل اثر او باید به فضا سفر کنیم؛ به عبارت دیگر، او تنها انسانی است که اثری هنری روی کره ماه دارد.

وی ادامه داد: این هنرمند طی هفت دهه فعالیت هنری خود، باستان شناسی و کاوشگری در آینده تاریخ را مدنظر قرار داده و در همین راستا یکم آگوست سال 1971 مجسمه آلومینیومی خود به نام فضانورد افتاده را به فضا برده و روی سطح کره ماه گذاشته است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با اشاره به اینکه از مجسمه این هنرمند ادیشن های مختلفی تولیدشده که به موزه های برتر دنیا اهدا می شود، تصریح کرد: سوم اسفندماه سال 1397 با تلاش مدیران شرکت بین المللی هنر و فرهنگ، ادیشن شماره 17 این اثر به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا و اصفهان نخستین شهر آس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاقات با گنجینه ها

ملاقات با گنجینه ها