مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 04:552020-06-07اقتصادي

افزایش 5 درصدی حداقل مزد کارگران/ اجرا از اول تیر ماه


نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه در نشست دیشب شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران 5 درصد و حق مسکن کارگران 200 هزار تومان اضافه شد، - آیت اسدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد نشست شورای عالی کار برای تعیین حق مسکن کارگران که شب گذشته در محل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در این نشست حق مسکن کارگران با افزایش 200 هزار تومانی از رقم 100 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافت.

  وی در مورد اینکه آیا حق مسکن به حقوق پایه کارگران اضافه می شود، گفت: حق مسکن جداست و به حقوق پایه اضافه نمی شود، بلکه حقوق پایه کارگران از 21 درصد به 26 درصد اضافه شد.

وی گفت: از نرخ پایه سنواتی کارگران که در مصوبه قبلی گفته بود، باید کارگر حداقل یک سال سابقه داشته باشد، از این نرخ پایه سنواتی 75 هزار تومان کاسته شد و روی حداقل مزد کارگران قرار گرفت.

در نتیجه حداقل دستمزد کارگران از 21 درصد رشد به 26 درصد افزایش یافت و حق پایه سنوات از 175 هزار تومان مصوبه قبلی به 100 هزار تومان رسید.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد سایر سطوح مزدی کارگران، گفت: برای سایر سطوح غیر از حداقل دستمزد مبلغ 2500 تومان به مزد روزانه اضافه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 5 درصدی حداقل مزد کارگران/ اجرا از اول تیر ماه

افزایش 5 درصدی حداقل مزد کارگران/ اجرا از اول تیر ماه