مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 04:202020-06-07سياسي

متن طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی


در طرح سؤال از وزیر اقتصاد آمده است که علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح سؤال از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس تهیه و تدوین شد.

در این سوال آمده است که علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟ متن کامل طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و داریی به شرح زیر است: خلاصه سؤال: علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟ حدود 14 سال است که هیچ مجوزی برای تأسیس کارگزاری بورس صادر نگردیده است که انحصار در صدور این مجوز سبب گردیده نرخ بالای کارمزد کارگزاری ها و افزایش بی سابقه ارزش معاملات درآمد میلیاردی را نصیب برخی کارگزاری ها می نماید.

نظر به این که سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تأسیس شرکت کارگزاری را در سامانه مجوزهای کسب و کار بارگذاری نموده است و هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مکلف بوده ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی شرایط بارگذاری شده در سامانه مذکور اقدام و شرایط زائد را حذف نماید.

حال با توجه به این که برخی مقررات بارگذاری شده در سامانه مغایر با قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و منسوخ می باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متن طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی

متن طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی