مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 18:352020-06-06سياسي

شروع اجرای پروژه «مدیریت چرا» در مراتع ییلاقی استان گلستان


رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان گلستان از شروع اجرای پروژه مدیریت چرا در مراتع ییلاقی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی گلستان، تاجقلی فرهنگ دوست گفت: مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان اقدام حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع مطرح بوده و یکی از سیاست های راهبردی سازمان جنگل ها به شمار می رود.

وی تصریح کرد: با هدف حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه آب و خاک و فراهم شدن بستری مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی اجرای پروژه مدیریت چرا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که طی سال های اخیر در این استان به جدیت دنبال و اجرا می شود.

* دامداران گلستانی از ورود زودهنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرا  به مراتع خودداری کنند رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان گلستان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع ییلاقی از همه دامداران و بهره برداران درخواست می شود از ورود زودهنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه ی چرا تمدید شده یا مندرج در طرح ها مرتعداری، به این مراتع خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع اجرای پروژه «مدیریت چرا» در مراتع ییلاقی استان گلستان

شروع اجرای پروژه «مدیریت چرا» در مراتع ییلاقی استان گلستان