موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - كميسيون اجتماعي مجلس - همسان سازي حقوق بازنشستگان - مجلس شوراي اسلامي - سرمربي پرسپوليس - افزايش حقوق - عبدالرحيم خطيبي - مديريت آب - تمرينات يوونتوس - رياست فدراسيون فوتبال - تالاب قره قشلاق - تركيب استقلال مقابل الاهلي - زييس جمهور منتخب - حوزه صنعت و ساختمان - رقابت هاي جهاني كشتي - فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي - دادستان امريكا - كيفيت آموزش عالي - گزارش به آكادمي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 12:552020-06-06پزشكي

استفاده بی رویه از مواد الکلی و گندزدا؛ خطری جدی برای فاضلاب شهری


دکتری تخصصی علوم محیط زیست دانشگاه علو پزشکی شهید بهشتی گفت: اختلالات ناشی از شوک مواد گندزدا در فاضلاب های شهری یکی از مهمترین پیامدهای استفاده بی رویه از این مواد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد رضا مسعودی نژاد با اشاره به اینکه استفاده بی رویه از مواد ضدعفونی کننده و شوینده برای پیشگیری از کرونا می تواند آسیب جدی به محیط زیست وارد کند اظهار کرد: افزایش استفاده از ترکیبات مواد گندزدا در سطوح یا اماکن عمومی وارد شبکه های فاضلاب شده و این مواد می تواند ساختار طبیعی فاضلاب ها و آب های زیرزمینی را دچار اختلال کند.

وی افزود: ترکیبات مواد گندزدا نیز می تواند مشکلاتی را در زمینه تصفیه آب های فاضلاب برای مصارف کشاورزی و یا سایر موارد بوجود آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: مواد ضدعفونی کننده، زندگی میکروب های مفیدی که در طبیعت وجود دارند را نیز دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

وی توضیح داد: فرآیند تصفیه فاضلاب فرآیندی است که به طور کلی از مکانیسم های طبیعی موجود در فاضلاب برای تصفیه استفاده می شود.

به گفته مسعودی نژاد زمانیکه مواد گند زدا بیش از اندازه به فاضلاب وارد می شود تغییرات PHو یا ترکیبات خورنده ایجاد می کند که این اثرات در گونه های میکروبی که تا پیش از این وظیفه تصفیه فاضلاب را برعهده داشته اند می تواند اثرگذار و ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده بی رویه از مواد الکلی و گندزدا؛ خطری جدی برای فاضلاب شهری

استفاده بی رویه از مواد الکلی و گندزدا؛ خطری جدی برای فاضلاب شهری