مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 14:252020-06-04سياسي

طرح شفافیت آرای نمایندگان بخشی از هوشمندسازی مجلس


نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون گفت: در حال حاضر مبنای کار مجلس بر مخفی بودن آرای نمایندگان است که بر اساس طرح شفافیت قرار بر اصلاح این روند است تا آرای نمایندگان به صورت شفاف و دقیق در اختیار مردم قرار گیرد.

- ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص صحبت های رییس مجلس یازدهم مبنی بر این که شفاف سازی، هوشمندسازی، کارآمدسازی و مردمی سازی، چهار رویکرد اصلی در تحول مجلس و لازمه قوی و کارآمد شدن آن است، اظهار داشت: در مبحث مردمی سازی، ظرفیت های بسیار خوبی در کشور وجود دارد و در ادامه قرار است چهار قانون اصلاح شود.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از این قوانین، قانون مدیریت جامع شهری و روستایی است تا مردم در حوزه روستا و شهر فعال تر و شفاف تر در جریان امور قرار گرفته و بتوانند نقش آفرینی داشته باشند، برای مثال مردم بتوانند در امور مهمی مانند امور عمرانی شهر و روستای خود تصمیم گیری داشته و با رأی خود اظهارنظر کنند.

وی افزود: واگذاری بسیاری از امور به مسؤولان محلی نیز از طرح های آینده است، این مسأله به ویژه درخصوص شورای شهر و روستا اهمیت دارد که مردم بتوانند به صورت شفاف در جریان امور قرار گیرند و در رأی گیری نمایندگان، با حق رأیی که در کمیته های عمرانی دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شفافیت آرای نمایندگان بخشی از هوشمندسازی مجلس

طرح شفافیت آرای نمایندگان بخشی از هوشمندسازی مجلس