مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 04:402020-06-04سياسي

درخواست علی ربیعی از هنرمندان و نخبگان برای ثبت حماسه مقابله با کرونا


رسالت ما در دولت برنامه ریزی برای ثبت این رخداد حماسی است و زیبنده است همپای آن نویسندگان، مجسمه سازان، نقاشان، شعرا، فیلمساران و اصحاب هنر ایرانی نیز برای ثبت این لحظات ناب قهرمانانه پای به میدان گذاشته و از این فداکاری ها، - یادگاری ارزشمند برای نسل های بعدی بر جای بگذارند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ علی ربیعی سخنگوی دولت ضمن انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در این ویدیو، روایت خلق یک نقاشی عظیم به نام "ما نور هستیم" توسط جرج رودریگز گرادا هنرمند کوبایی ـ آمریکایی است که در آن چهره ماسک زده دکتر دلفونسو دکو یکی از پزشکانی که در جریان مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داده است ، در منطقه کویینز شهر نیویورک به تصویر کشیده شده است.

دکتر دکو یک پزشک مهاجر متخصص اطفال و با هفتاد سال سن در آستانه بازنشستگی بود که با شیوع ویروس کرونا تا زمان مرگ خود بر اثر ابتلا به کووید_19 به معالجه مردم ادامه داد.

ما معمولا در هنر خلق نمادها و روایت واقعیتهای تاریخی در قالب داستان و قهرمان سازی هایمان ضعیف عمل کرده ایم.

در پیچ و خم تاریخ طولانی و پر رمز و راز کشورمان، چقدر توانسته ایم در اسطوره سازی و انتقال بین نسلی قهرمانمان ملی مان موفق عمل کنیم ؟ همین اندک را هم مدیون فردوسی و شاهنامه اش و برخی از داستان سرایی ها هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست علی ربیعی از هنرمندان و نخبگان برای ثبت حماسه مقابله با کرونا

درخواست علی ربیعی از هنرمندان و نخبگان برای ثبت حماسه مقابله با کرونا