مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 18:202020-06-03بين الملل

امضای قرارداد 2 ساله صادرات برق ایران به عراق/ پرداخت نیمی از مطالبات ایران


وزیر نیرو با اشاره به سفرش به عراق اضافه کرد تمامی قراردادهای صادرات برق به عراق تا پیش ار این یکساله بوده اما در این سفر، مذاکرات نهایی شده و قرارداد دو ساله صادرات برق برای سال های 2020 و 2021 با وزارت برق عراق به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران درباره دستاوردهای سفر امروز (چهارشنبه) به بغداد گفت که قرارداد 2 ساله صادرات برق به عراق میان دو کشور به امضا رسید.

رضا اردکانیان اضافه کرد که تمامی قراردادهای صادرات برق به عراق تا پیش ار این یکساله بوده اما در این سفر، مذاکرات نهایی شده و قرارداد دو ساله صادرات برق برای سال های 2020 و 2021 با وزارت برق عراق به امضا رسید.

وی اضافه کرد که با پیگیری هایی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق داشته، در این سفر حدود 400 میلیون دلار (معادل نیمی از مطالبات برق ایران) از طرفی عراق وصول شد.

اردکانیان افزود: به مناسبت نیمه خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امروز به همراه هیاتی از همکاران صنعت برق و همچنین تبریک آغاز به کار وزیر جدید برق جمهوری عراق، این سفر یک روزه را انجام داده است.

به گفته وی، در جریان این سفر علاوه بر دیدار با ماجد مهدی حنتوش همتای عراقی، با مقام های ارشد دولت عراق از جمله رییس جمهوری، نخست وزیر، وزیر دارایی و روسای بانک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای قرارداد 2 ساله صادرات برق ایران به عراق/ پرداخت نیمی از مطالبات ایران

امضای قرارداد 2 ساله صادرات برق ایران به عراق/ پرداخت نیمی از مطالبات ایران