مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 21:002020-06-02اقتصادي

افت 30 درصدی تجارت بین الملل پس از کرونا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یحیی آل اسحاق در رابطه با دلایل کاهش صادرات در دو ماه نخست امسال، گفت: روابط تجارت جهانی و منطقه ای متاثر از کروناست، - رییس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به افت 15 تا 30 درصدی تجارت بین المللی پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: با گذشت زمان برخی مشکلات حل شده و شرایط تجارت در حال بهتر شدن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، یحیی آل اسحاق در رابطه با دلایل کاهش صادرات در دو ماه نخست امسال، گفت: روابط تجارت جهانی و منطقه ای متاثر از کروناست، لذا مجموعه تعاملات بین المللی در تمام حوزه ها اعم از کالا، خدمات و مسائل مالی و روابط تجارت جهانی و منطقه ای بین 15 تا 30 درصد در تمام دنیا افت کرده و این موضوع شامل منطقه و ایران نیز می شود.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به آمار تجارت خارجی 2 ماهه کشور که توسط گمرک اعلام شد، بیان داشت: این آمار نشان می هد که صادرات در اردیبهشت ماه 99 نسبت به فروردین 99 حدود 60 درصد رشد داشته است.

آل اسحاق اظهار داشت: با توجه به بازگشایی تقریبی مرزها و روان تر شدن صادرات در یک ماه گذشته، پیش بینی می شود شرایط تجارت رو به بهبود بگذارد.

وی در مورد افزایش واردات نیز بیان داشت: بررسی ترکیب کالاهای وارداتی نشان می دهد که بخش عمده ای از واردات را کالاهای اساسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 30 درصدی تجارت بین الملل پس از کرونا

افت 30 درصدی تجارت بین الملل پس از کرونا