مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 09:202020-06-02اجتماعي

کشف ظروف سفالی در کاوش های تپه باستانی موشلان


مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز از کشف شش ظرف سفالی تاریخی در کاوش های تپه باستانی موشلان ساوجبلاغ خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فریدون محمدی در خصوص نتایج بررسی پژوهش های باستانی به دست آمده در محوطه تاریخی موشلان تپه خبر از کشف شش ظرف سفالی تاریخی در این محوطه داد.

وی گفت: در این راستا به دنبال کشف لایه های باستانی و یافته هایی مبنی بر وجود ظروف سفالی در سایت تاریخی موشلان پژوهش های تیم باستان شناسی ادامه و به آثار ارزشمند تاریخی دست پیدا کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: در پی این کاوش ها شش ظرف کامل سفالی که تخمین زده می شود مربوط به هزاره پنجم باشد، کشف شده است که مشتمل بر ظروف پایه دار، خمره های سفالی و ظروفی با آبریز ناودانی شکل قرمز با نقوش هندسی و حیوانی (نقش بز) است که در نوع خود منحصر بفرد است.

وی تاکید کرد: حال با دستیابی به این ظروف سفالی تاریخی، مقرر شده است تا در خصوص وضعیت عرصه و حریم موشلان تپه اسماعیل آباد، مجدد مطالعاتی توسط تیم های پژوهشی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: همچنین با توجه به اهمیت تعیین عرصه و حریم تپه باستانی موشلان شهرستان ساوجبلاغ در سال های گذشته به دلیل تعریف نکردن این حریم، زمین خواران زیادی از موقعیت استفاده کرده و باغ هایی را در آن نزدیکی ها احداث کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ظروف سفالی در کاوش های تپه باستانی موشلان

کشف ظروف سفالی در کاوش های تپه باستانی موشلان