مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 09:502020-06-01اجتماعي

«چشمه­ علی» برای همیشه خشک شد؟


«چشمه­ علی» شبیه چشمه ­های معمولی و پراکنده ­ای که در اقصی نقاط کشور دیده می­شود و به دلایل فعالیت­ های انسانی خشک شده است، نیست.

مسئولین آگاه نیستند که اگر این اتفاق زودتر مدیریت نشود، - چشمه علی یک از نقاط باستانی، دیدنی و گردشگری شهرری به شمار می رود که در منطقه 20 شهرداری تهران قرار دارد و به قول باستان شناسان چشمه­ علی با پیشینه 6500 هزار سال با وجود آثار باستانی عامل شکل­ گیری تمدن در شهرری بوده است.

چشمه ­علی روزگاری زمین­ های کشاورزی پایین دست را سیراب می­ کرد و با تغذیه از چاه ­های جذبی فاضلاب­ های خانگی منطقه پیرامونی، اکنون مملو از آلودگی­ های نیترات، فسفات و سایر آلاینده­ ها است، به گونه­ ای که اگر یک هفته حوضچه ­هایی که بچه ­ها در آن شنا می­ کنند ساکن بماند، پر از جبلک و خزه خواهد شد.

آب چشمه­ علی در پی بی ­توجهی عوامل توسعه مترو در احداث خط 6 متروی تهران و انتخاب مسیر نامناسب که حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا مرقد حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) است با عملیات حفاری به منابع آب­های زیرزمینی خسارت وارد کرده و باعث نابودی چشمه ­علی شده است.

به رغم گذشت چند سال از پیگیری­ های خبرنگاران و مطالبه ­گری کشاورزان محلی که از آب چشمه برای آبیاری مزارع خود استفاده می ­کردند، برای بازگشت آب به چشمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چشمه­ علی» برای همیشه خشک شد؟

«چشمه­ علی» برای همیشه خشک شد؟