مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 09:002020-06-01فناوري

سرقت داده های خصوصی کاربران با لینک های جعلی و دانلود کلیپ مناسبتی


مدتی است که مناسبت های ملی و مذهبی هدف سوء استفاده کلاهبردارن سایبری قرار گرفته است و یکی از اقدامات مجرمانه این افراد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدتی است که مناسبت های ملی و مذهبی هدف سوء استفاده کلاهبردارن سایبری قرار گرفته است و یکی از اقدامات مجرمانه این افراد، ارائه لینک دانلود فیلم و کلیپ حاوی بد افزار مرتبط با مراسم پیش رو است.

 رییس پلیس فتا استان بوشهراظهار داشت: متأسفانه حسب سوابق سالیان اخیر مشاهده می شود که مجرمین سایبری با ارسال کلیپ یا تیتر خبری که لینک دسترسی به تصاویر مرتبط را در زیر مطلب درج کرده اند،کاربران فضای مجازی را تشویق به دانلود کلیپ یا باز کردن لینک اینترنتی  می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به محض توجه کاربر به خواسته هدایت شده مدنظر مجرمین سایبری، عملاً دسترسی به تمامی محتواهای شخصی ذخیره شده در دستگاه های دیجیتال همراه کاربر برای آنها محیا شده که با سوء استفاده از اطلاعات سرقت رفته، ضرر و زیان اقتصادی یا اجتماعی و آبرویی جبران ناپذیری متوجه صاحب تجهیزات آلوده شده به بدافزار می شود.

سرهنگ قاسمی بیان داشت: این اقدام مجرمانه همراه با تبلیغات اغواکننده و براساس مناسبت های تقویمی مذهبی و ملی نظیر ارتحال حضرت امام خمینی(ره) صورت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقت داده های خصوصی کاربران با لینک های جعلی و دانلود کلیپ مناسبتی

سرقت داده های خصوصی کاربران با لینک های جعلی و دانلود کلیپ مناسبتی