مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 05:102020-06-01اقتصادي

مبارزه با آفت ملخ در سطح 2950 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:در دو هزار و 950 هکتار از عرصه های کشاورزی، کانونهای ملخ شناسایی و مبارزه با ملخ ها آغاز شده است.

- اصغر رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به 14 هزار و 500 هکتار سطح آلوده به ملخ در عرصه های طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون سطح مبارزه با آفت ملخ در دو هزار و 950 هکتار از عرصه های طبیعی و کشاورزی در استان اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل دسته های بزرگ ملخ تابعی از شرایط مناسب آب و هوایی است که با بارش های بهاره این شرایط در استان اصفهان مهیا شده، افزود: ملخ های مراکشی، ایتالیایی، بومی و شکم بادنجانی از مهمترین ملخ های موجود در استان اصفهان است.

مقابله با ملخ در بالغ بر سه هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تفریخ بالای کپسول تخم ها در سال جاری به علت شرایط آب و هوایی مناسب گفت: در سال جاری میزان سطح مبارزه با ملخ در این استان تاکنون به سه هکتار رسیده است.

وی افزود: ملخ ها به عنوان خطرناک ترین آفات محصولات کشاورزی از دیرباز وجود داشته اند و به علت تنوع گونه ای و تغذیه ای می توانند به فراورده های زراعی، باغی و مراتع خسارت وارد کنند؛ تاکنون این خسارت متوجه مراتع طبیعی استان اصفها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت ملخ در سطح 2950 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان

مبارزه با آفت ملخ در سطح 2950 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان