مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 13:302020-05-31پزشكي

هشدار کرونایی به سیگاری ها/ مصرف سیگار در کدام استان ها بالاست؟


​معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون در کل دنیا حدود 360 هزار مرگ بر اثر کرونا اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه افراد سیگاری و مصرف کنندگان دخانیات معمولا دچار مشکلات ریوی مزمن هستند و مستعد ابتلا به بیماری های واگیر از جمله کرونا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ معاون وزیر بهداشت ضمن انتقاد از عدم اجرای برخی از قوانین مرتبط با دخانیات در کشور و همچنین مالیات ناچیز مواد دخانی، در عین حال گفت: افراد سیگاری و مصرف کنندگان دخانیات معمولا دچار مشکلات ریوی مزمن بوده و مستعد ابتلا به بیماری های واگیر از جمله کرونا هستند.

دکتر علیرضا رییسی در بخش دیگری از ارتباط ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران، با اشاره به روز ملی مبارزه با دخانیات، گفت: حدود 55 میلیارد نخ مصرف سالانه سیگار در کشور است؛ یعنی حدود 18 هزار میلیارد تومان در کشور فقط دود می شود و حدود 30 هزار میلیارد تومان هم هزینه سلامت دارد.

این در حالی است که هزینه از کار افتادگی و سایر هزینه های اقتصادی هم در این زمینه وجود دارد.

سالانه 60هزار مرگ در کشور به دلیل دخانیات روند افزایشی مصرف سیگار وی با بیان اینکه سالانه حدود 60 هزار مرگ در کشور به علت مصرف دخانیات اتفاق می افتد، گفت: این آمار در جهان حدود هشت میلیون مرگ در سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کرونایی به سیگاری ها/ مصرف سیگار در کدام استان ها بالاست؟

هشدار کرونایی به سیگاری ها/ مصرف سیگار در کدام استان ها بالاست؟