مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 10:102020-05-31بين الملل

توضیحات سفیر آمریکا در بغداد در خصوص گفت و گوی راهبردی با عراق


سفیر واشنگتن در بغداد مدعی شد که گفت و گوی راهبردی آمریکا با عراق با هدف از میان برداشتن تهدیدهای پیش روی این کشور صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد امروز (یکشنبه) با انتشار ویدئویی در خصوص گفت و گوهای راهبردی عراق و آمریکا که قرار است در نیمه ماه آتی میلادی برگزار شود، توضیحاتی ارائه کرد.

  به نوشته وبگاه روسیا الیوم ، او گفت که در هفته های آتی هیأت آمریکایی به طور مفصل در خصوص اینکه توافق استراتژیک چگونه می تواند تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علمی را در برگرفته و صرفا به حوزه امنیتی محدود نباشد.

به گفت و گو خواهد نشست.

(منظور وی از توافق استراتژیک، توافق سال 2009 است که منجر به همکاری های امنیتی و خروج نیروهای آمریکا از عراق شد).

سفیر آمریکا در عراق در خصوص بخش اقتصادی این گفت و گوها گفت که در سفارت آمریکا کارگروهی برای جلب هیأت های اقتصادی و سرمایه گذاری آمریکایی به عراق و به اصطلاح کمک به این کشور در حیطه انرژی تشکیل شده است و بخش سیاسی نیز بزودی از برنامه های خود در راستای حقوق بشر و عدالت رونمایی می کند.

متیو تولر همچنین گفت که سفارت آمریکا در بغداد، دفتر ویژه ای نیز برای امور پناهندگان و آوارگان و بازسازی خانه ها، مزارع، مدارس و زیرساخت ها در تمامی ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات سفیر آمریکا در بغداد در خصوص گفت و گوی راهبردی با عراق

توضیحات سفیر آمریکا در بغداد در خصوص گفت و گوی راهبردی با عراق