مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 03:262020-05-30پزشكي

تاثیر میکروب های طبیعی روده در پیشگیری ابتلا به بیماری های مغزی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا هاشمی رییس انجمن گوارش و کبد استان فارس در آستانه برگزاری هفته سلامت گوارش در سال 99 درباره تاثیر میکروب های طبیعی روده بر ایجاد برخی از بیماری های مغزی اظهار داشت: - رییس انجمن گوارش و کبد استان فارس گفت:بسیاری از عملکرد های فیزیولوژی بدن توسط میکروبیوتا ها کنترل می شود و علاوه بر دستگاه گوارش این میکروارگانیسم ها می توانند بر عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی اثر بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا هاشمی رییس انجمن گوارش و کبد استان فارس در آستانه برگزاری هفته سلامت گوارش در سال 99 درباره تاثیر میکروب های طبیعی روده بر ایجاد برخی از بیماری های مغزی اظهار داشت: میکروارگانیسم هایی که به صورت هم زیست در دستگاه گوارش و عمدتاً در روده انسان زندگی می کنند میکروبیوتای رود های نامگذاری شده اند که عمدتاً تعداد آن ها به ده ها تریلیون می رسد و هزار نوع باکتری را شامل می شود.

وی افزود: بسیاری از عملکرد های فیزیولوژی بدن توسط میکروبیوتا ها کنترل می شود و علاوه بر دستگاه گوارش این میکروارگانیسم ها می توانند بر عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی اثر بگذارد.

رییس انجمن گوارش و کبد استان فارس ادامه داد: میکروبیوتای روده ای علاوه بر اینکه در دستگاه گوارش تاثیر می گذارد عامل تأثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر میکروب های طبیعی روده در پیشگیری ابتلا به بیماری های مغزی

تاثیر میکروب های طبیعی روده در پیشگیری ابتلا به بیماری های مغزی