مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 03:152020-05-29اقتصادي

اما و اگرهای ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران


اگرچه تصویب نامه اخیر هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران تا پایان امسال با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت بوده اما ترانزیت کم جان از مسیر ایران را به شدت تحت الشعاع قرار خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، مهدی اشرفی مدیرکل وقت دفتر سرمایه گذاری و امور تشکل های معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در همایشی که شهریور ماه 1396 در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده بود، نسبت به احتمال پایان صنعت ترانزیت در ایران تا سال 2030 هشدار داد.

در این نشست اعلام شد بزرگ ترین اقتصاد شرق دنیا از چند مسیر در حال دور زدن ایران است: یکی امضای موافقتنامه سرمایه گذاری 745 میلیون دلاری لاجورد که از خاک افغانستان به ترکمنستان، بندر ترکمن باشی، بندر باکو (آذربایجان)، خط آهن باکو-تفلیس-کارِس (ترکیه)، دیگری سرمایه گذاری سنگین 46 میلیارد دلاری در بندر گوادر پاکستان و حذف بندر چابهار ایران از پروژه یک کمربند یک راه، همچنین همکاری با روسیه در احداث خط آهن 850 میلیون دلاری شمال دریای خزر و اتصال چین به اروپا و نهایتاً سرمایه گذاری در خط آهن اتصال کشورهای جنوب خلیج فارس (عمان -امارات-عربستان) به اردن و سپس دریای سیاه و راهیابی به اروپا.

به نظر می رسد اگر پروژه هایی مانند خط آهن چابهار-زاهدان-سرخس، راه آهن بندر شهیدرجایی-آستارا (قطعه رشت-آستارا)، آزادراه بندر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران

اما و اگرهای ممنوعیت ترانزیت سوخت از ایران