مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 06:202020-05-29اقتصادي

سد تالوار امسال به بهره برداری می رسد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: سد تالوار امسال به بهره برداری خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، اسماعیل افشاری گفت: در صورت تخصیص اعتبار مناسب به پروژه سد تالوار در سال جاری و در راستای تحقق هرهفته_الف_ب_ایران ساخت و سازها و ساز و کارها در استان زنجان و به دلیل نیاز اساسی سه استان کردستان، همدان و زنجان به آب ذخیره شده پشت این سد، به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سد تالوار از سال 92 آبگیری شده اظهارداشت: در طول این چند سال به دلیل خشکسالی حجم آب پشت این سد نا چیز بوده ولی در در بارندگی های اخیر بعد از سال 98 حجم قابل توجهی آب در پشت سد ذخیره شده که این ورودی آب مطلوب بوده و امیدواریم این موضوع باعث برنامه ریزی منظم برای اتمام کامل پروژه از طرف وزارت نیرو در مرحله افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، همچنین به مجوزهای استفاده از آب سد تالوار در بخش شرب و صنعت اشاره کرد و افزود: از سد تالوار برای حقابه های پایین دست و رهاسازی برای مصارف زیست محیطی استفاده خواهد شد و این موضوع در دستور کار وزارت نیرو نیز قرار دارد.

افشاری، گفت: میزان حجم مخزن سد تهم 65 میلیون و 200 هزار متر مکعب است و از اول مهر پارسال تا به امروز حجم مخزن سد تهم نسبت به سال ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد تالوار امسال به بهره برداری می رسد

سد تالوار امسال به بهره برداری می رسد