مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 11:402020-05-27دانش

تولید تست 30 ثانیه ای تشخیص کرونا در کشور


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از تولید تست تشخیص سریع کرونا خبر داد و گفت: با استفاده از این تست ظرف 30 ثانیه فرد مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید سرکار در جلسه 131 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ارائه گزارشی از وضعیت فناوری نانو در کشور پرداخت و گفت: برنامه راهبردی اول توسعه فناوری نانو که از سال 1384 تا 1394 بوده به آگاهی بخشی، توسعه منابع انسانی، ایجاد و توسعه زیرساخت و توسعه علم و فناوری تمرکز داشته است و در واقع تمرکز بیشتری به دانشگاه ها برای جذب نیروی انسانی متخصص صورت گرفت.

وی در مورد برنامه راهبردی دوم توسعه فناوری نانو گفت: این برنامه برای دوره ده ساله از 1395 تا 1404 است که بر همکاری بین المللی، توسعه صنعتی و تولید محصولات نانو، تجاری سازی و بازاریابی بین المللی، صادرات محصولات و فناوری تمرکز دارد.

سرکار افزود: بهبود کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت از طریق توسعه پایدار فناوری نانو به عنوان چشم انداز و هدف این ستاد در نظر گرفته شده است.

وی حوزه های انرژی، کشاورزی، سلامت و آب و محیط زیست را از حوزه های ملی اولویت دار فناوری نانو عنوان کرد و گفت: برنامه های در دست اجرای ستاد نانو که در قالب 150 فعالیت اجرا می شوند، همگی دارای پیوست فرهنگی و اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید تست 30 ثانیه ای تشخیص کرونا در کشور

تولید تست 30 ثانیه ای تشخیص کرونا در کشور