مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 07:302020-05-27پزشكي

علم ژنتیک می تواند انقلاب بزرگی در درمان بیماری ام اس ایجاد کند


رییس مرکز ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه ممکن است پزشک نورولوژیست براساس آزمون و خطا داورهایی را برای بیماران مبتلا به ام اس تجویز کند، - ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه ممکن است پزشک نورولوژیست براساس آزمون و خطا داورهایی را برای بیماران مبتلا به ام اس تجویز کند، گفت: علم ژنتیک می تواند انقلاب بزرگی در درمان بیماری ام اس ایجاد کند.

دکتر آریانه صدر نبوی با اشاره به روز جهانی ام اس در گفت وگو با ایسنا، در خصوص ژنتیک ام اس اظهار کرد: ژنتیک ام اس از سال 1826 شناخته شد و ما می دانیم که ام اس ژنتیکی است و احتمال دارد که در خانواده دو تا سه برابر یا اینکه 12 تا 25 درصد افراد دچار ام اس شوند.

حتی در این سال مشخص بود افرادی که ام اس دارند احتمال اینکه در افراد خانواده بروز کند، وجود دارد اما این سوال به وجود می آید که ام اس چطور و چگونه به نسلی دیگر واگذار می شود.

وی اضافه کرد: ما باید در ام اس این موضوع را در نظر بگیریم که تا امروز تصور می کردیم از بیماری های کمپلکس ژنتیکی یا اصطلاحاً مولتی فاکتوریال است بدین معنا که ژن ها و محیط درگیر است و تعداد ژن های بسیار زیادی با همدیگر درگیر می شود و این بیماری را ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم ژنتیک می تواند انقلاب بزرگی در درمان بیماری ام اس ایجاد کند

علم ژنتیک می تواند انقلاب بزرگی در درمان بیماری ام اس ایجاد کند