مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 07:202020-05-27اقتصادي

هجوم «ملخ های شکم بادمجانی» به مزارع شاهین شهر و میمه


همزمان با انتشار خبر هجوم ملخ ها به برخی مزارع و باغات کشور و مشاهده ملخ های شکم بادمجانی در اراضی طبیعی شاهین شهر و میمه، کشاورزان و باغداران این منطقه نگران آسیب و خسارت ناشی از این آفت به مزارع و محصولاتشان هستند.

- ایسنا/اصفهان همزمان با انتشار خبر هجوم ملخ ها به برخی مزارع و باغات کشور و مشاهده ملخ های شکم بادمجانی در اراضی طبیعی شاهین شهر و میمه، کشاورزان و باغداران این منطقه نگران آسیب و خسارت ناشی از این آفت به مزارع و محصولاتشان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین شهر و میمه در گفت وگو با ایسنا، با تأیید هجوم ملخ های شکم بادمجانی به دشت میمه، اظهار کرد: ملخ های شکم بادمجانی که از صحرا به اراضی منابع طبیعی وارد شده اند، از نظر تعداد و آستانه زیان اقتصادی، آفت شناسایی نمی شوند و هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان و باغداران و محصولاتشان وجود ندارد.

مصطفی عباسی با اشاره به نحوه انفجاری و بکرزایی این نوع ملخ ها، گفت: عمر ملخ های شکم بادمجانی کوتاه است و تاکنون به مزارع و باغات آسیب و خسارات زیان باری وارد نکرده اند، با این وجود، جانب احتیاط جهت مقابله و ریشه کنی آن ها رعایت و تدابیر احتمالی لازم اندیشیده شده است.

همچنین مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهین شهر و میمه نیز با بیان اینکه طول عمر این نوع حشرات یک نسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم «ملخ های شکم بادمجانی» به مزارع شاهین شهر و میمه

هجوم «ملخ های شکم بادمجانی» به مزارع شاهین شهر و میمه