مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 09:302020-05-25اقتصادي

افت توسعه انسانی جهانی برای اولین بار در 30 سال اخیر


گزارش جدید برنامه توسعه سازمان ملل متحد نشان داد که پاندمی کرونا بحرانی در توسعه انسان ها به وجود آورده است که انتظار می رود به واسطه آن، استاندارد زندگی در جهان به شدت افت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، گزارش جدید برنامه توسعه سازمان ملل متحد نشان داد که پاندمی کرونا بحرانی در توسعه انسان ها به وجود آورده است که انتظار می رود به واسطه آن افت بخش های اساسی استاندارد زندگی در سراسر جهان احساس شود.

شاخص توسعه انسانی جهانی که مرکب از شاخص های آموزش، سلامت و استاندارد زندگی است، برای اولین بار از سال 1990 که این شاخص توسط سازمان ملل متحد ایجاد شد، افت خواهد کرد.

طبق این گزارش جدید سرانه درآمد جهان 4 درصد در سال 2020 افت خواهد کرد؛ این در حالی است که بانک جهانی هم هشدار داده بود، پاندمی کرونا 60 میلیون نفر را به فقر مطلق دچار خواهد کرد.

در گزارش سازمان ملل متحد به پیش بینی سازمان بین المللی کار هم اشاره شده که نیمی از کل افراد شاغل در ماه های آینده بیکار خواهند شد و پاندمی کرونا برای اقتصاد جهان 10 تریلیون دلار خسارت بر جای خواهد گذاشت سازمان برنامه غذای بین المللی هم اعلام کرده است در صورتی که اقدامات لازم انجام نشود، 265 میلیون نفر با بحران گرسنگی مواجه خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت توسعه انسانی جهانی برای اولین بار در 30 سال اخیر

افت توسعه انسانی جهانی برای اولین بار در 30 سال اخیر