مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 03:202020-05-24اقتصادي

تحلیل کارشناسی از ریزش این روزهای شاخص بورس


حدود 10 روز است که بازار سرمایه با روزهایی که پی در پی صعودی بود، خداحافظی کرده و شاهد کاهش چشم گیر شاخص این بازار در روزهای اخیر بودیم.

کاهش هایی که باعث شد شاخص کل که قله یک میلیون واحد را فتح کرده بود، - حدود 10 روز است که بازار سرمایه با روزهایی که پی در پی صعودی بود، خداحافظی کرده و شاهد کاهش چشم گیر شاخص این بازار در روزهای اخیر بودیم.

کاهش هایی که باعث شد شاخص کل که قله یک میلیون واحد را فتح کرده بود، دوباره به زیر یک میلیون واحد بازگردد.

کارشناسان دلایل مختلفی را برای این کاهش شاخص می شمارند و وجود ابهام در بازار به دلیل نحوه آزادسازی سهام عدالت را مهم ترین آن می دانند.

روزبه شریعتی- کارشناس بازار سرمایه - در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مشمولان سهام عدالت می توانند از روز سه شنبه، سهام خود را بفروشند، اظهار کرد: پیش از این اعلام کرده بودند سهام داران سهام عدالت طی حدود شش ماه می توانند 20 درصد سهام خود را بفروشند اما ناگهان اعلام می کنند که این افراد می توانند از روز سه شنبه با مراجعه به بانک، 30 درصد سهام خود را بفروشند.

وی ادامه داد: در این شرایط یک سهام دار در بازار سرمایه حساب می کند اگر از 50 میلیون نفر مشمول سهام عدالت، 10 میلیون نفر درخواست فروش دهند، نزدیک به 30 میلیون فروش در بازار رخ می دهد و امکان ندارد بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل کارشناسی از ریزش این روزهای شاخص بورس

تحلیل کارشناسی از ریزش این روزهای شاخص بورس