مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 04:552020-05-23پزشكي

رتبه جهانی ایران در مصرف لوازم آرایشی/ محصولات آرایشی تقلبی سرب دارند


مسؤول آموزش مدیریت و نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ایران جزء کشورهای رده اول تا پنجم مصرف مواد آرایشی است.

- لاله مظفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو از سال 1394 با هدف کاهش بیماری های قلبی، عروقی، دیابت و فشار خون یک نشانگر رنگی تغذیه را تعریف کرده که همانند چراغ راهنمایی و رانندگی با سه رنگ قرمز نارنجی و سبز نشانگر قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس مواد غذایی است.

وی با بیان اینکه ایران جزء کشورهای رده اول تا پنجم مصرف مواد آرایشی است، گفت: متاسفانه به خاطر مصرف بیش از حد مواد آرایشی و بهداشتی در ایران این یک بستر مناسبی برای سوداگران و سودجویانی شده که به صورت تقلبی این مواد آرایشی را تولید و به دست مصرف کننده می رسانند، جوانان باید خیلی مواظب این قضیه باشند.

مسؤول آموزش مدیریت و نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: دیده می شود برندهای بسیار معروف دنیا در شهرهای مرزی کشور به صورت تقلبی تولید می شود و با برندهای معروف به دست مصرف کننده می رسد.

وی افزود: این متقلبان با دستکاری در ترکیب این ماده آرایشی و بهداشتی از مواد نگهدارنده بیش از حد، از رنگ های غیرمجاز و صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه جهانی ایران در مصرف لوازم آرایشی/ محصولات آرایشی تقلبی سرب دارند

رتبه جهانی ایران در مصرف لوازم آرایشی/ محصولات آرایشی تقلبی سرب دارند