مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 02:152020-05-22پزشكي

ایا باید میوه درشت بخوریم؟


از آنجا که ارزش تغذیه ای میوه های درشت و ریز با هم تفاوتی ندارند هیچ توصیه و الزامی برای خرید میوه های درشت تر نیست؛ در بعضی موارد برای درشت تر شدن اندازه میوه از کودهای نیتراته استفاده می شود که برای سلامتی زیان بارهستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در نزد عامه مردم میوه های درشت از خاصیت بهتری برخوردارند و هنگام خرید میوه و صیفی جات میوه های درشت اقبال بیشتری برای خریداری شدن توسط مردم را دارند؛ این در حالی است که میوه های با اندازه بزرگ تر دارای سموم بیشتری بوده و مقدار بیشتری از این سموم را از خاک دریافت کرده اند.

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره اینکه آیا هنگام خرید میوه و صیفی جات  نوع درشت آن را خریداری کنیم یا نوع کوچک؟ ، اظهار داشت:برخلاف باور عامه مردم فکر می کنند میوه های خوب و با ارزش فقط میوه های درشت و به اصطلاح مجلسی هستند؛ در تمام دنیا میوه ها را بر اساس کیفیت شان طبقه بندی، بسته بندی و قیمت گذاری می کنند؛ حال دقیقا چه میوه ای بهتر است؟ وی ادامه داد: از آنجا که ارزش تغذیه ای میوه های درشت و ریز با هم تفاوتی ندارند هیچ اجبار، توصیه و الزامی برای خرید میوه های درشت تر نیست؛ ضمن اینکه در بعضی موارد برای درشت تر شدن اندازه میوه از کودهای نیتراته استفاده م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایا باید میوه درشت بخوریم؟

ایا باید میوه درشت بخوریم؟