مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 17:152020-04-10اقتصادي

مطالبات بانک های خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافت


علی اصغر هدایتی، شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع مطالبات معوق بانک های دولتی استان در پایان پارسال به چهار هزار و 530 میلیارد ریال رسید که این رقم در پایان سال پیش از آن پنج هزار و 907 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: با این وجود این کاهش به دلیل افزایش پرداخت ها نیست بلکه به دلیل برخی بندها از قبیل بند خ ماده 23 و امهال سه ساله وامهای کشاورزی و یا بخشودگی تسهیلات زیر یک میلیارد ریال بوده است.

هدایتی بخشی از این کاهش مطالبات را نیز مربوط به تسویه حساب ها دانست و گفت: با این وجود مطالبات معوق در پایان سال گذشته سیر نزولی داشت که نشان از عملکرد مطلوب بانک های استان دارد.

وی اظهار داشت: مطالبات بانک ها با توجه به نوع خدمات تخصصی که ارائه می دهند متفاوت است به طور مثال بیشترین مطالبات بانک کشاورزی و مسکن به ترتیب در بخش های مربوطه و بیشترین مطالبات بانک ملی نیز در بخش خدمات است.

هدایتی گفت: افزایش میزان مطالبات غیرجاری نشان دهنده همکاری حداکثری بانک ها برای رونق تولید و حفظ و ایجاد اشتغال بوده در حالی که پرداخت تسهیلات بدون اعتبارسنجی مناسب، افزایش مخاطرات خاص بانکی را در پی دارد.

وی با تاکید بر انجام درست اعتبارسنجی، افزود: زمانی که این مهم به درستی و با دقت انجام نشود، موجب تبدیل دارایی های نقدی و در جر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبات بانک های خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافت

مطالبات بانک های خراسان شمالی 23 درصد کاهش یافت