مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 17:052020-04-08بين الملل

عبدالمهدی: تغییرات اخیر در آرایش نیروهای آمریکا با اطلاع عراق بوده است


نخست وزیر پیش برد امور عراق می گوید خروج نیروهای خارجی از این کشور مطابق قانون انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عادل عبدالمهدی ، نخست وزیر پیش برد امور عراق گفت که تغییرات اخیر در آرایش و استقرار دوباره نیروهای خارجی در این کشور با اطلاع بغداد و مطابق قانون بوده است.

عبدالمهدی امروز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت ملی عراق گفت که تصمیم برگزاری این جلسه برای بررسی تنها یک مسئله بوده و آن پرونده روابط عراق و آمریکا و آینده همکاری اقتصادی و امنیتی دو کشور بود.

او گفت که در این جلسه حضور نظامی آمریکا در عراق آن هم بعد از شرایط سختی که این کشور با آن روبه رو شد و منجر به شهادت برخی از نیروها و آسیب وارد شدن به اماکن شد، بررسی شده است.

نخست وزیر پیش برد امور عراق گفت که روابط دوجانبه بغداد و واشنگتن باید دوستانه و نه دشمنانه باشد و در راستای منافع عراق و آمریکا به عنوان شریک و دوست و در جهت حفظ منافع منطقه و جهان باشد.

او گفت که اخیراً از سوی آمریکا یادداشت مکتوبی در رابطه با تغییرات ایجاد شده در مناطق حضور نیروهای آمریکا دریافت کرده است.

عبدالمهدی گفت: چندروز پیش یادداشت رسمی از طرف دولت آمریکا در ارتباط با تصمیم به ایجاد روابط راهبردی و باز انتشار نیروهای  این کشور در عراق و انجام گفت وگوها بین هیأت های رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالمهدی: تغییرات اخیر در آرایش نیروهای آمریکا با اطلاع عراق بوده است

عبدالمهدی: تغییرات اخیر در آرایش نیروهای آمریکا با اطلاع عراق بوده است