مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 02:102020-04-07اقتصادي

تولید شیر افزایش و مصرف آن کاهش داشته است


عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا بر مصرف شیر تأثیر گذاشته و همزمانی با نوروز باعث شده تا مصرف لبنیات کاهش قابل توجهی داشته باشد.

- پیروز علوی نیا امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد وضعیت دامداران استان اصفهان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بر مصرف شیر تأثیر گذاشته و همزمانی با نوروز باعث شده تا مصرف لبنیات کاهش قابل توجهی داشته باشد.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان ادامه داد: کارخانه های لبنی نرخ خرید شیرشان را پایین آورده اند و دامدار هم مجبور است به هر قیمتی که کارخانه می خرد بفروشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت مصوب هر لیتر شیر 2650 است اما تعدادی از کارخانه ها قیمت خرید را کاهش داده و 2350 تومان می خرند اما قیمت تمام شده را کاهش نداده اند.

علوی نیا در پاسخ به این سؤال که با کاهش مصرف لبنیات، تکلیف شیر دامداران چه می شود اظهار داشت: دامدار مجبور به دوشیدن گاو است و از آنجا که نمی تواند شیر را ذخیره کند، به قیمت روز به کارخانه های لبنی می فروشد، آن ها هم با توجه به شرایط حاکم بر بازار، شیر را تبدیل به شیر خشک می کنند تا در زمان مناسب صادر کنند.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن روز و هوای مناسب در فصل بهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید شیر افزایش و مصرف آن کاهش داشته است

تولید شیر افزایش و مصرف آن کاهش داشته است