مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 08:002020-04-07سياسي

هشدار در مورد اختلال وسواس فکری در دوران پسا کرونا


بزرگترین تهدید در دوران قرنطینه خانگی، بی برنامگی، نداشتن هدف و قرار دادن خود در برابر بمباران اخبار و اطلاعات مرتبط با کرونا است.

- عباس انصاری مشاور و روانشناسی بالینی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره  اختلال وسواس فکری در پساکرونا اظهار داشت: بزرگترین تهدید در دوران قرنطینه خانگی، بی برنامگی، نداشتن هدف و قرار دادن خود در برابر بمباران اخبار و اطلاعات مرتبط با کرونا است که همین امر اگر از سوی خود افراد مدیریت نشود بی شک باعث پدیدار شدن اختلال وسواس در آینده خواهد شد.

وی تصریح کرد: بی تردید خود مراقبتی و رعایت بهداشت در شرایط کنونی یکی از موضوعات مهم فردی و حتی اجتماعی است چرا این روزها سلامتی افراد در گروه سلامتی دیگران است ولی باید توجه داشت که رعایت بهداشت باید کنترل شده و در مدیریت افراد باشد و نباید ترس ابتلا به ویروس کرونا آنها را مجبور به رفتارهای افراطی و خارج از مدیریت کند.

وی ادامه داد: کسانی که به طور پیوسته پیگیر خبرهای کرونا هستند و به شکل افراطی از مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که به شدت در معرض اختلال وسواسی- اجباری یا (OCD) هستند که اگر از امروز به آن توجه نکنند دچار این شکل از وسواس می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در مورد اختلال وسواس فکری در دوران پسا کرونا

هشدار در مورد اختلال وسواس فکری در دوران پسا کرونا