مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 14:352020-04-06بين الملل

عراق هدف از حملات به تاسیسات نفتی را توقف تولید نفت دانست


وزارت نفت عراق حملات راکتی امروز به یک شرکت نفتی در بصره در جنوب عراق را محکوم کرد و گفت که هدف از این حملات توقف تولید و صادرات نفت و ضربه زدن به اقتصاد عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت نفت عراق روز دوشنبه شلیک چند فروند موشک کاتیوشا به اطراف میدان های نفتی و ساختمان های شرکت های خارجی در استان بصره در 550 کیلومتری جنوب بغداد را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است: ساعت سه و نیم بامداد روز دوشنبه صدای شلیک چهارفروند موشک از سوی منبع ناشناس به اطراف برخی میدان های نفتی در استان بصره به گوش رسید و به دنبال آن موشک پنجم در ساعت هفت و نیم صبح به آنجا اصابت کرد .

وزارت نفت عراق این حمله را اقدامی تروریستی و حمله آشکار به جان کارکنان حوزه نفت عراق خواند و گفت: این ها تلاش های مذبوحانه برای متوقف کردن عملیات نفتی در عراق است که رکن اقتصاد ملی کشور محسوب می شود .

در این بیانیه آمده است : وزارت نفت عراق این اقدامات تروریستی را محکوم می کند که به خصوص در شرایط دشوار کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ توجیهی ندارد  و عواقب وخیمی بر اقتصاد دنیا با کاهش قیمت نفت و تهدید اقتصاد ملی و جان عراقی ها دارد.

در این بیانیه از نهادهای امنیتی عراق خواسته شده است که تلاش خود را برای شناسایی عاملان این حملات و محاکمه آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق هدف از حملات به تاسیسات نفتی را توقف تولید نفت دانست

عراق هدف از حملات به تاسیسات نفتی را توقف تولید نفت دانست